Vitamini u borbi za jaču i sjajniju kosu

Poznato je da izvesni vitamini mogu uticati na izgled naše kose. Da se odmah razumemo, ovde govorim o unosu vitamina u organizam – vitamini koji se nanose na kožu glave nemaju dokazanog efekta, bilo da se radi o gotovim kozmetičkim preparatima ili o onim ‘home-made’. Izuzetak od ovoga je provitamin B5, tj. nama poznatiji kao D-pantenol, koji u ovom slučaju služi kao humektant tako što povećava sadržaj vode u kosi i čini je elastičnijom.

Pantenol *slika preuzeta sa wikimedia-e*

Pantenol *slika preuzeta sa wikimedia-e*

Najodgovorniji za dobar izgled kose svakako jesu vitamini B grupe, i to: biotin (vitamin B7), pantotenska kiselina (B3), niacin (B5), piridoksin (B6), folna kiselina (B9) i cijanokobalamin (B12).

Niacin – utiče na cirkulaciju krvi, pa samim tim i na ishranu vlasišta. Može se naći u ribi, piletini, jetri i kikirikiju.

Biotin – utiče na metabolizam aminokiselina i masnih kiselina, pa tako i na rast kose. Izvori bogati ovim vitaminom su jaja, jetra i žitarice.

Pantotenska kiselina – utiče na gubitak kose i pojavu sedih. Nalazi se u jetri, integralnim žitaricama i jajima.

Piridoksin – sprečava opadanje kose. Ima ga u žitaricama, belom luku i jetri.

Folna kiselina – utiče na rast kose. Može se naći u zelenom lisnatom povrću i pasulju.

Cijanokobalamin – sprečava gubitak kose. Nalazi se u morskim plodovima, jetri i crvenom mesu.

Dalje, možemo pomenuti i vitamin A i vitamin E koji indirektno, održavanjem zdrave kože vlasišta, utiču na kosu. Vitamin A utiče na proizvodnju sebuma, a izvori ovog vitamina nalaze se u jetri i povrću žute, narandžaste i crvene boje. Vitamin E je moćan antioksidans, a nalazi se u spanaću, orašastim plodovima i ribi.

Carrots
By Kander (Own work) [Public domain], via Wikimedia Commons

Svakako, najbolje je vitamine unositi u organizam kroz zdravu ishranu, ali nekada moramo pribeći i suplementima. Ovde ne treba izgubiti iz vida da, kao što nedostatak vitamina negativno utiče na organizam, tako i hipervitaminoza može izazvati negativne posledice, te je neophodno pridržavati se uputstava o doziranju na pakovanjima.

Takođe, sami vitamini ne goje. Mogu povećati apetit, ali na vama je da kontrolišete unos hrane ;)

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s